РЕГЛАМЕНТ за провеждане на втори етап на конкурса за длъжностите „СЪДЕБЕН ДЕЛОВОДИТЕЛ“ в служба „ГРАЖДАНСКО ДЕЛОВОДСТВО“, "СЪДЕБЕН ДЕЛОВОДИТЕЛ" в служба „АРХИВ“ и „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР“.
Р Е Г Л А М Е Н Т
ЗА ПРОВЕЖДАНЕ НА ВТОРИ ЕТАП НА КОНКУРСА ЗА ДЛЪЖНОСТТИТЕ:
„СЪДЕБЕН ДЕЛОВОДИТЕЛ“ В СЛУЖБА „ГРАЖДАНСКО ДЕЛОВОДСТВО“, СЪДЕБЕН ДЕЛОВОДИТЕЛ В СЛУЖБА „АРХИВ“ И „СЪДЕБЕН СЕКРЕТАР“
Конкурс: 10 (десет) щатни бройки по реда на чл. 67, ал. 1, т. 1 от Кодекса на труда, от които 6 (шест) щатни бройки за длъжността „Съдебен секретар“, код по НКПД 3343-3004 и 4 (четири) щатни бройки за длъжността „Съдебен деловодител“, код по НКПД 4415-2003, от които три щатни бройки за служба „Гражданско деловодство“ и една щатна бройка за служба „Архив“, открит със Заповед № РД 19-07/15.08.2025 г. на Административния ръководител, Председател на Районен съд – Бургас и обявен на 19 август 2025 г.
I. Дата, място на провеждане на втория етап от конкурса:
Вторият етап на конкурса за длъжността „Съдебен деловодител“ и длъжността „Съдебен секретар“ ще се проведе на 17 октомври 2025 г. (петък). Кандидатите ще бъдат разделени на групи, като състава на групите и мястото на провеждане на втория етап на конкурса ще бъде обявен най-късно в срок до три дни преди датата на провеждането му. Кандидатите, подали заявление и за двете длъжности се явяват само веднъж. Информацията за разпределението на групите и за мястото на провеждане на втория етап ще се публикува интернет страницата на съда - https://burgas-rs.justice.bg, рубрика „Кариери“, както и на информационното табло в сградата на Районен съд – Бургас, ул. „Александровска“ № 101, етаж 3 по входящи номера на кандидатите.
При явяването на втория етап от конкурса, кандидатите следва да се легитимират с документ за самоличност.
При необходимост от извършване на проверка на входящия номер, кандидатите могат да се обръщат към Човешки ресурси – 056/878 852.
II. Ред и начин за провеждане на етап 2 „Проверка на специфичните изисквания за заемане на длъжностите“.
Целта на втория етап от конкурса за длъжностите „Съдебен секретар“ и „Съдебен деловодител“ е да се проверят компютърните умения на кандидатите, уменията им за съставяне на административни документи, както и познанията по стилистика, правопис, граматика. Проверката на тези умения ще бъде извършена чрез изпълнение на практическа задача. За кандидатите за длъжността „Съдебен секретар“ ще се извърши проверка и на бързината на писане чрез диктовка чрез възпроизвеждане от аудиозапис на прочит на текст.
Във втория етап, кандидатите за длъжността „Съдебен деловодител“ ще изпълняват една практическа задача, разделена на две части. За кандидатите и за двете длъжности, както и за тези само за длъжността „Съдебен секретар“ ще изпълняват и втора задача – диктовка чрез възпроизвеждане на аудиозапис на прочит на текст за оценка на бързината и на пълнотата на писане.
Вторият етап на конкурса ще включва следните задачи:
Задача 1: Проверка на езиковите умения на кандидатите (проверка на познанията по правопис, граматика и стилистика).
Задачата ще включва проверка и редакция на допуснати правописни, стилистични, граматически, пунктуационни и технически грешки в предварително изготвен и предоставен на кандидатите документ. Проверката и корекцията на грешките ще се извърши в електронна форма на компютър.
Задача 2: Проверка на компютърните умения на кандидатите, уменията им за създаване и оформяне на административни документи в текстови формат чрез текстообработващия програмен продукт Microsoft Word.
Втората част на задачата включва техническо оформление на административен документ (писмо) в текстов формат чрез текстообработващия програмен продукт Microsoft Word, в съответствие с поставени от комисията параметри.
Задача 3: За кандидатите и за длъжността „Съдебен секретар“ - оценка на бързината и пълнотата на писане чрез диктовка на еднакъв за всички кандидати текст. Кандидатите следва да запишат текста, който ще бъде възпроизведен аудиозапис на прочит на текст, представляващ извадка от протокол от съдебно заседание/съдебен акт от дело на Районен съд – Бургас с продължителност до пет минути.
IІІ. Оценяване на кандидатите.
1. Първи критерий: Eзикови познания – познания по правопис, граматика и стилистика, пунктуация.
Оценката на кандидатите по първия критерий се формира въз основа на резултатите от изпълнението на първата част от първата задача. Оценката на кандидатите ще се извърши въз основа на скала за оценяване, съобразена с броя на откритите и редактирани грешки, която ще се трансформира в оценки по шестобалната система (от 2 до 6, във възходящ ред, като 6 е най-висока оценка).
Всеки член на комисията поставя оценка, а крайната оценка по критерия е получената средноаритметичната оценка на членовете на комисията.
2. Втори критерий: Компютърни умения и умения за създаване и оформяне на административни документи в текстови формат чрез текстообработващия програмен продукт Microsoft Word.
Оценката по втория критерий кандидатите получават въз основа на степента на изпълнение на втората част от първата задача – техническо оформление и изготвяне на административен документ.
3. Трети критерий: Бързина и пълнота на писане под диктовка (само за длъжността „Съдебен секретар“)
Кандидатите се оценяват по третия критерий с оценка по шестобалната система (от 2 до 6, във възходящ ред, като 6 е най-висока оценка). Всеки член на комисията поставя оценка, а крайната оценка по критерия е средноаритметичната оценка на членовете на комисията.
Класирането от втория етап на конкурса се получава, както следва:
1. За длъжността „Съдебен деловодител“ – получената средноаритметична оценка от крайните оценки по първите два критерия.
2. За длъжността „Съдебен секретар“ – получената средноаритметична оценка от крайните оценки по трите критерия.
Класирането на кандидатите ще се извърши за всяка длъжност отделно.
До третия етап на конкурса се допускат само кандидати получили оценка 4,50 и нагоре от втория етап на конкурса.
Информацията е публикувана на общодостъпните места на 26 септември 2025 година.
КОНКУРСНА КОМИСИЯ